Het kerstspektakel ‘Jungleboek’ (22 t/m 30 december) is een eigen productie van Stadsschouwburg Utrecht. Dat betekent dat wij niet alleen verantwoordelijk zijn voor het tot stand komen van de voorstelling en het begeleiden en bewaken van het productieproces (de regisseur is verantwoordelijk voor het artistieke proces), maar dat we ook moeten zorgen voor een wervend campagnebeeld (artwork). Dat laatste uiteraard in nauw overleg met de betrokken artiesten, in dit geval ISH Dance Collective en de band Jungle By Night.
TRAILER
Een goed beeld toont in essentie wat de bezoeker mag verwachten. Onze theaterversie van ‘Jungle Book’ van Rudyard Kipling bevat veel dans en muziek en dat is moeilijk te vatten in een stilstaand beeld. Daarom werd er ook een trailer gemaakt, het middel bij uitstek om de dynamiek en energie goed tot hun recht te laten komen.
THE MAKING OF…
Voor de ‘shoot’ van het artwork en de trailer verzamelden enkele dansers van ISH, een fotograaf, een cameraman, leden van het vormgevingsbureau Studio Breed en de choreograaf van ISH (Marco Gerris) zich in de Blauwe Zaal. De opdracht luidde: ‘Breng de transformatie in beeld van de jonge naar de volwassen Mowgli’. Al snel werd duidelijk dat het ‘de sprong’ moest worden, omdat daarin ook andere elementen van de voorstelling tot uiting komen: lef, uitdaging, energie en kracht. In de video: the making of…!
Wat vind je van het artwork en de trailer?
Laat het ons weten op facebook.
WINACTIE
Maak kans op twee vrijkaartjes voor de eerste voorstelling van Jungleboek op 22 december. Plaats een foto van een sprong (van jezelf of iemand anders) op instagram met de hashtag #sprongssbu.