Medewerkers delen
hun favoriete online-

corona-initiatief

Leontien Lems, hoofd Informatie & Verkoop

Zonder twijfel kiest Leontien voor #betweenartandquarantine op Instagram. “Het zet mensen actief aan om in hun thuissituatie met huis-tuin-en-keukenspullen creatieve oplossingen te bedenken. De makers en volgers gaan opeens met een veel scherper oog naar beeldende kunst kijken en je krijgt vervolgens zin om ook aan de slag te gaan.” In een druilerig weekend maakte Leontien samen met haar dochter een Mondriaan na, van strijkkralen. “Heel zen en het werkte: je krijgt een gesprek over de kunstenaar, zijn werk en je gaat beter kijken.”   

 

Bekijk de hashtag 

 

afbeelding blok 1
Anne-Britt Heijtel, medewerker Planning & Productie

Anne-Britt genoot van de workshop van Scapino Ballet Rotterdam via Facebook: via een livestream gaf een docent van Scapino Academy een dansworkshop voor basisschoolleerlingen. De kinderen leerden zo een stukje uit het ballet ‘Holland’, een choreografie van Ed Wubbe. “Mijn dochters hebben meteen meegedaan en vonden het superleuk. En voor mij was het erg mooi om naar mijn dansende dochters te kijken!”


Bekijk de livestream 

afbeelding blok 2
Masja Dekker, medewerker publiciteit & vormgeving 

Masja genoot van de online voorstelling ‘Before / After’ van NITE, die ze live bijwoonde via Zoom. “NITE heeft een hele interactieve website gebouwd. Het publiek was zichtbaar en het was interactief. Tijdens het nagesprek kon je vragen stellen in de chat. Alles bij elkaar zorgde dat voor een echt theatergevoel, voor zover dat mogelijk is online.” Meer zien? Neem een kijkje in het NITE-hotel 

 

afbeelding blok 3
Dennis Dercksen, manager Sales & Sponsoring

Dennis vond een paar filmpjes erg grappig: het zolderkamerconcert van Daan Boom als ode aan de vakkenvullers en een optreden van Oscar Kocken bij Spijkers met Koppen. Oscar helpt Mark Rutte antwoord geven op de vraag: Hoe rijmt hij zijn uitspraken met elkaar?

Bekijk het zolderkamerconcert van Daan Boom  

Bekijk Oscar Kocken bij Spijkers met Koppen 

afbeelding blok 4
Anja van der Pol, medewerker publiciteit & redactie 

Anja zag Steef de Jong al een keer in het theater en ontdekte dat zijn voorstelling ‘Groots en meeslepend wil ik leven’ op Theaterflix te bekijken was. “Die had ik nog niet gezien, dus ik was benieuwd. Zo’n registratie is dan misschien niet helemaal of je erbij bent, maar ik vond het toch de moeite waard. Het is ook zo’n mooi verhaal, en dan dat inventieve decor…”  

 

Bekijk de voorstelling 

 

afbeelding blok 5
Kim Hekman, medewerker Planning & Productie

Kim deed mee aan De Grandioze Evenementenmensen Pubquiz, geïnitieerd door de Centrale, een Utrechts boekingskantoor voor muziek, festivals en evenementen. De Centrale is een platform voor en door freelancers. “Freelancers, met name uit de culturele sector, hebben het behoorlijk zwaar te verduren in deze periode. Om voor hen - maar eigenlijk voor alle mensen in de evenementen- en culturele industrie - iets tofs te organiseren, ontwikkelde de Centrale deze pubquiz. Ze pakken het behoorlijk professioneel aan, met video- en geluidstechnici, hosts en elke keer op een andere toffe locatie in Utrecht, misschien binnenkort zelfs bij ons.”  

 

Doe de pubquiz 

 

 

afbeelding blok 6

De leukste online initiatieven

15/18
Klik op het menu voor inhoud en andere functies.

Gebruik de pijlen aan de zijkant om door het magazine te bladeren.
Loading ...